Klageveiledningen defekt

Har jeg rett til å klage på produktet mitt?
Ja, hvis du er privatkunde, har du 2 års rett til å klage på produktet ditt.

For bedriftskjøp/institusjoner er det 1 års  klagerett. Du er imidlertid velkommen til å kontakte oss, så vurderer vi om vi kan yte en ekstraordinær tjeneste i det enkelte tilfellet.

Får jeg byttet varen eller vil den bli reparert?
Hvis kostnadene ved å bytte en vare er uforholdsmessig store for oss eller vår leverandør, vil varen bli reparert. Hvis ikke, vil varen byttes til en ny vare. 

Hvor lang er behandlingstiden for en klagesak?
De fleste saker behandles innen 14 dager, men behandlingstiden kan være lengre i spesielle tilfeller. 

Hvordan pakker jeg varen på riktig måte?
Det er ditt ansvar at varen når oss intakt. Du må derfor sørge for at varen er forsvarlig pakket inn før du sender den tilbake . Hvis varen får skade under transport, er du erstatningsansvarlig.

 

Pakkeveiledning:
- Bruk en boks av god kvalitet som er større enn selve innholdet.
- Fyll boksen med støtdempende materiale som bobleplast eller flamingo kryss, slik at innholdet holder seg på plass når esken ristes.
- Hvis pakken inneholder flere deler, pakk dem inn separat slik at de ikke kan skade hverandre.
- Lukk boksen i alle kanter med åpninger med sterk tape som er minst fem centimeter bred.

Husk alltid å lagre kvitteringen som du får når du overleverer pakken til fraktselskapet.

Kan jeg returnere varen min til en pakkebutikk i nærheten av MID Hobby?
Nei, dessverre ikke, varen må returneres direkte til vår adresse på Livøvej 37E, 8800 Viborg.

Kan jeg levere varen min til MID Hobby-butikken i Viborg?
Ja, du må gjerne levere varen til butikken i Viborg.

Når må jeg betale undersøkelsesgebyr?
Når du oppretter klagesaken, må du krysse av for at du godtar å kunne betale undersøkelsesgebyr. Det skjer kun i sjeldne tilfeller, dersom det ikke er feil eller feilen ikke er omfattet av klageretten, at du kan risikere et undersøkelsesgebyr på DKK 250,-.

Dersom feilen på den defekte varen din dekkes av reklamasjonsretten, er det derfor gratis for deg å få varen byttet eller reparert.

(Husk at varen må sendes direkte til vår adresse, og ikke til en pakkebutikk. Husk også at DAO Home Delivery ikke egner seg for levering til bedriftsadresser)

Jeg vil annonsere for produktet mitt, hva gjør jeg?
Du må fylle ut klageskjemaet, som du finner ved å klikke her.